Chyby v RPG, ktorým by ste sa mali vyvyrovať
Mary Sue/ Gary Stue
Výraz „Mary Sue“ pochádza z oblasti fanfiction. Medzi ostatnými postavami zvykne byť nenávidená a jej prítomnosť pri ich rpg neželaná a to z nasledujúcich príčin.
Mary Sue sa často stáva romantickým predmetom záujmu hlavnej postavy, vždy bojuje a všetky boje vyhráva. Potom môže ale nemusí hrdinsky umrieť v náručí svojho milovaného (hlavnej postavy). A to všetko bez toho, aby si zničila účes, zlomila necht, zaprášila šaty alebo urobila čokoľvek zle. Takto je navždy zvečnená ako perfektná postava v príbehu.
Mary Sue si myslí, že celý svet RPG sa točí okolo nej a ostatné postavy sú tu len od toho, aby sa jej podriaďovali. Mary Sue má potrebu stále prevyšovať a predstihnúť ostatných, aby ju obdivovali. Musí byť najmocnejšia, najinteligentnejšia, najvtipnejšia, najbezchybnejšia, najkrajšia a naj sexi postava, ktorá bola kedy vytvorená pre svet RPG. Nikdy nekoná nesprávne. Ak je „zahnaná do kúta“, alebo sa ocitne v nebezpečnej situácii, ktorá by mohla pred ostatnými pokaziť jej perfektný charakter, z ničoho nič roleplay zastaví, aby sa z nej mohla vytiahnuť, zmeniť tému, a vyhnúť sa tak konfrontácii. Nakoniec sa snaží z tejto situácie vyjsť ako víťaz.
Nato aby ste takto nehrali si uvedomte jedno: nie ste najdokonalejší, najsilnejší, najkrajší a najmúdrejší (naj ...) na svete.
God-moding
Nemôžete hovoriť a hrať namiesto svojich spoluhráčov z Inštitútu. Môžete zacieliť a zoslať na niekoho kúzlo, môžete druhej postave položiť otázku alebo jej niečo povedať, ale nemáte žiadnu kontrolu nad tým, či kúzlo osobu trafí, alebo či vám ten druhý človek niečo odpovie. Takáto nesprávna roleplay, teda ovládanie konania ostatných rpg postáv sa v pravidlách nazýva god-moding.
ukážka god-moding:
Peter píše:* po zlom dni smutne kráča a pozerá do zeme, snaží sa byť neviditeľným no akosi mu to nejde. O pár sekúnd doňho vrazila Nataly. Keďže videl, že to neurobila naschvál , nezačal hneď vyvádzať. Len sa na ňu usmial a bol rád, že ona mu úsmev opätovala. Potom sa mu len prihovorila jemným hlasom* Prepáč* a odchádza*
Rpg slúži nato aby ste hrali spoločne a nie sami typu toho, že rovno aj píšete to, čo ten druhý robí. V skutočnosti totiž Nataly nechcela vôbec vraziť do Petra.
Metagaming
Ako účastník RPG máte prístup ku všetkým informáciám o ostatných postavách (z ich profilov, z ich roleplay). Všetko si to môžete prečítať a teda o tom viete VY. Vaša postava to však nevie! Metagaming vznikne, keď vy dáte svojej postave informácie, ktoré by za bežných okolností určite nevedela. Pokiaľ druhá postava iba píše, čo si myslí a nevysloví to (napr. *myslí si, že by bolo dobré, ak by začalo pršať*), vaša postava jej na to nemôže nič povedať. Teda až na tých, čo majú schopnosť čítanie myšlienok.
Priveľká dráma
Dráma je to, čo robí naše postavy (a roleplay všeobecne) zaujímavými. No to, čo ich robí nezaujímavými (alebo horšie, smiešnymi a trápnymi) je, ak sa snažia vyvolať drámu nesprávnym spôsobom. Je to fakt, obzvlášť v situáciách, ktoré sa pokladajú za vážne či chúlostivé.
ukážka priveľkej drámy (kde spadá aj preháňanie):
Hiro píše: *po prvých piatich minútach skúšania boja s mečom si bol sám sebou nesmierne istý. Veď ten meč ovládal ako boh a to len po piatich minútach. Preto sa rozhodol, že cvičiť mu už netreba a večer ukáže tým zlodejom, čo im vykradli dom*. . .
Večer: *Hiro sa psychicky pripravil a pomaly začal kým sa všetci zlodeji, dokopy ich bolo 21 nedostali do kruhu. Potom medzi nich skočil a v priebehu jednej sekunde ležali všetci mŕtvy.*